Grismat!

image170


Har i ett tidigare inlägg berättat om när jag om min bästa kompis farfar kokade grismat.
Det var en favoritsysselsättning.
Jag kan än i dag minnas hur det såg ut och hur det luktade.
Gamla potatisar som man kokade sönder och blandade med grismjöl till en slags gröt...mums för grisen !

Tröjan som jag har på mig på kortet är ny för dagen och jag minns ännu hur han såg ut han som sålde den.
Det var en sk gårdfarihandlare  ( låter som man skulle vara 100 år)  och jag var såååå lycklig över tröjan, kände mig fin och vuxen !

Kommentarer
Postat av: cilla

Det där kortet kommer jag ihåg! Och lukten från grismat kommer jag också ihåg. Tack för att du alltid gör mina döttrar så glada, Du är det bästa man kan ha i syskon väg är så glad över dig
kram syster

2007-08-11 @ 11:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0