"Prusiluskan"

När vi var i tonåren så hade vi väldigt kul när vi klädde ut oss. Vi tog alltid tillfället när det bjöds.
Min kusin var en fena på att hitta sig fantastiska kreationer.

Så här såg Kusin ut när vi gratulerade våran faster på hennes 50 års dag.

Mycket lik Fru Pruselius i Pippi Långstrump tycker jag.



image199

Allting var bättre för brukar man ju säga. Jag vet inte riktigt om jag håller med på det i alla lägen, men
jag tror att man hade det mycket roligare i alla fall när man var barn och lekte.
Kreativiteten uppfinningsrikedomen och fantasin var på en långt högre nivå än idag när alla ungar sitter framför en data skärm och "skjuter " ihjäl varandra.

Tänk när man var ute på kvällarna, hoppade hage, spelade kula, lekte tjuv och polis eller mamma pappa barn.
Ska man leka det i dag så måste man sitta framför en data skärm och styras av kortkommandon kodord och färdig grafik.

Jag kan ändå inte i mitt stilla sinne låta bli att fundera över om inte vi fördärvar våra barn med vårat datoriserade samhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0