Tiden den går...

image115


Kl 06.00 ger jag upp mina fruktlösa försök att sova och går upp. Solen flödar från gården. Fågelfamiljen som flyttat in i fågelholken på lagårdsväggen har bråttom och flyger in och ut. Ett svanpar glider sakta förbi bryggan i sin vackra vita skrud. (Det är imgen vanlig syn på Holmträsket.) på andra sidan sjön har min farbror B börjat klippa gräset och när jag hämtar min kikare ser jag herr Bäver simmande mot " tallholmen".

Det är ett skådespel så välregiserat så  Fellini och Bergman skulle blekna.

Moffi och jag tar en promenad upp till Långtjärnen. Där ligger tjärnen mörk och djup och stilla. Ingen Öring eller Regnbåge skulle komma på tanken att leka i solgasset.

Väl hemma igen sätter jag mig i den nymålade kyrkbänken och läser DN , och dricker mitt morgonkaffe.

När kl är 13.00 tar jag  filten , hunden min radio och ett glas cider och sätter mig på bryggan för att lyssna på "Sommar". Plötsligt slår gäddan till som flyttat in under bryggan och gjort sig så hemmastadd, så den bryr sig inte ens om att jag stoppar ner mina fötter i vattnet.

på kvällen kommer mina kusiner M och  I. I har med sig sin man och sin dotter som jag inte sett sen hon var en liten 5 årig flicka. Nu har hon vuxit upp och blivit en vacker ung dam på 19 år.


Ack ack ack vad gör den tiden med oss...

image116

Kommentarer
Postat av: cilla

Ja det är ju oftast på barnen man ser att man blir gammal och tiden går så fort därför är det ju av vikt att vi håller sams o lyssnar på varandras känslor

2007-07-15 @ 09:38:38
URL: http://cillirill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0