Midsommar 07

image76
image77

Ja så gick midsommaren sin gilla gång. Precis som i fjol så firade jag den med mamma på tu man hand.
Allt var som det brukat med andra ord.

Vind stilla, solen flödade och träden speglade sig i vattnet. Vi gick på en lång promenad genom byn. Mamma berättade saker för mig som jag aldrig hört förut. Vi åt sill lunch ute, och på kvällen grillade vi.

Mamma pigg och glad  över sällskap,och att få vara i Holmträsk. Glädje trots sorg och saknad som gör sig påmind.

Mor kämpar på och försöker, trots att jag läser mellan raderna.

Och trots en oändlig skönhet , trots glädje och sammvaro så känner jag en stor stor sorg när jag lägger mig.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Förstår att minnen av tider som svunnit känns starka i Holmträsk!
SE tyckte, som du hörde, att det var väldigt roligt och intressant med bilderna..!
"Syllanvia" är så vacker i sitt vita hår.. trots "regnbågsjackan" (SE:s uttryck) som hon har på sig...
Ha det gott..

2007-06-28 @ 00:38:22
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0