I love you DOGGI / får man ta hunden med sig in i himlen ?




Å DAGENS VINNARE ::::::::::::::ÄR ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::MOFFIIIIIII

image828

När moffi var 16 månade fick han ett nytt hem. Hemma hos oss.

image361
Han var trots sina unga år vingklippt och skadat och hans tro på människan hade fått sig en rejäl törn.

Säger inget mera om detta för då börjar jag gråta, och fukt på datorn är ju inge bra..

Att en fyrnbent liten lurvig sak kan komma att bli så vkltig i ens liv det hade jag inte riktigt förstått.

Moffi älskar mig. Det finns nog ingen som bedyrar mig sin kärlek så mycket som han gör.

image490

Husse är också bra, men mest att andvända sig av när man ska göra matte svartsjuk, då kan man pussa på husse allt man kan, man kan ligga i hans knä rulla runt och kolla om matte tittar på och säga " hallå har du sett  ! jag är med husse nu " blir du inte lite avundsjuk matte.



Alla gånger han hållit mig sällskap under mörka tysta vinternätter i holmträsk, när han legat bredvid mig i sängen och övertygat mig om att " du kan va lugn." här vaktar jag "...ser ni inte så farlig jag gör mig

image830

Alla underbara fantastiska långpromenade som vi delat.
image829
Alla tokiga bus ! alla gånger vi skrattat åt hans försöka att vara rolig.

Hans outgrundliga glädje han visat mig varje gång jag kommit hem oavsett om jag bara varit borta i 10 minuter...
image831

Moffi går under så många många smeknamn för det är väl så att kärt barn, !!!! eller jag menar hund har många namn.." kungen "  " Grisen " moffipoffi " Tippetipp" " alltid redo "...men egentligen så är han ingen mer och ingen mindre än---

MOFASA DE LA CHAN   -  LEJONKUNGEN  och jag  ÄLSKAR HONOM



"Kärleken är att oemotsådligt åtrå att vara oemotståndligt åtrådd"

Robert Frost

Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja han var verkligen en liten söt krabat! När han ligger där under täcket ser han så himla söt ut så det är inte klokt!

/Sus

2008-02-15 @ 21:26:07
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Inger

Ja han är verkligen en riktig goding,, Så söt och så klok.. Tänk vad ni kan vara lyckliga som blivet med sådan hund.. Men sådan hund sådan matte.. Han är nog väldigt präglad av både matte och husse...
Hoppas ni får många goa år tillsammans.. Det var lite kris ett tag i julas. Jag led med er då..
Pussa på lilla moffi från Inger
Kram till er..

2008-02-15 @ 22:54:27
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Nilla

Halloj men guu vilken sötgurka....kram kram

2008-02-15 @ 23:45:35
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: maria

Hundar är människans bästa vän alla kategorier! Synd bara att det inte alltid är likadant åt andra hållet också. Moffis start i livet har du suddat ut för honom...han har fått så många goda år tillsammans med er.
Med risk för att bli lynchad nu ...ja, inte av dig Britt, men av många andra kanske....så måste jag säga att jag älskar mina djur lika mycket som jag älskar mina barn! Lät det knäppt? Ja, det kanske det är, men så känner jag. Man älskar dem på olika sätt förstås men kärleken är lika stor för det.

Krama söta Moffigrisen från mig!

2008-02-16 @ 02:53:07
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Cia

Så bedårande söt...vad är det för ras?

2008-02-16 @ 08:21:33
Postat av: britten

Som svar på frågan så är moffi en Lhasa Apso...jag har ju inga barn maria så jag vet ju inte men jag tror mig kunna hålla med dig ändå . för en hund är ju em familjemedlem what so ever..och jag älskar honom oavsett vad, så jag tycker inte alls ditt resonemang är knäppt Maria ..

2008-02-16 @ 08:42:40
Postat av: Nilla

God morgon..vaknade av att min hund tittade på mej och den blicken kan man ju..tog på kläder och knatade ut ..han fick springa lös och var helt tokig..ja ja ...kram kram

2008-02-16 @ 09:10:49
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Mia

Tänk om vi människor hade lika lätt att visa varandra sin kärlek som just hundar har?
Det är ju så fantastiskt med den kärleken, den är så förbehållslös, ställer inte så stora krav...den bara finns. Under förutsättning att den har blivit väl behandlad förstås...Vilken tur att det finns människor som du och din man, kraaaam!!!

2008-02-16 @ 10:43:10
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: annebelle

M-mm, hundar är toppen och verkliga vänner. Min Jackson är en något större vovve och då får man sätta sig hos honom istället för att ha honomi knät eller i sängen. Han är som en fura att luta sig emot.

2008-02-16 @ 11:19:49
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: tina

MOffi = KUNG

2008-02-16 @ 11:34:08
Postat av: lillemamma fibro

hej guman hopaps du klarar av dagen trots all skit
maria har ju rätt ,dom e våra barn. det blir man inte lynchad för.min kompis och min nellie.- fast int epå samma sätt.-nalle jag hade förut var mitt lilla barn.. -kompis e ju min bebis.. dör om han försvinner. älskar honom lika mkt som måns jag med tror jag.. nellie och pierre e nog på samma nivå ahhah dom e
så svår ..hmm.. övertalade hahahah
moffi e föör go. såå söt.och det första isitt liv har han reddan glömt ..nellie också, hon e min hund nu och har ingen aning om vad hon fick stå ut med som liten.. som tur är
massa kramar gumman

2008-02-16 @ 11:47:51
Postat av: Linda

Hundar är bättre än människor och vi ska verkligen värdesätta dem. :) (tack för erbjudandet om ro-lektioner btw!)

2008-02-16 @ 12:50:15
URL: http://songbirdie.blogg.se
Postat av: Junitjej

Britten, vad skönt med solning! Det gör jag också ibland. Det har hänt att jag har somnat i solariet, men vaknat till då solariet har slocknat. Tur att det stängs av automatiskt efter 20 minuter. Annars vet jag inte hur länge jag hade legat där. Inte så bra för huden heller.

2008-02-16 @ 13:10:31
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Så mysigt och gulligt du berättar om din lilla Moffi.
Jag blir riktigt rörd.
Och det är så fantastiskt vilken fin och speciell kontakt som kan uppstå mellan en människa och ett djur.
Vet själv det också p.g.a den underbara kisse jag hade förut.
Jag brukar säga att hon är i "katthimlen" nu.
Så gulligt det du skrev här i början, om att får man ta med sig hunden till himlen ?
Och jag tänker att varför skulle det inte kunna vara så att vi även träffar våra älskade djur också när den dagen kommer.
Stor Kram till dig Vännen.

2008-02-16 @ 13:38:52
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pelle

Kan man adoptera han om du tröttnar !

2008-02-16 @ 14:07:08
Postat av: Soffie

Å va fint du skriver om din söta Moffi.Jättefina bilder!
Ha en härlig helg:O)

2008-02-16 @ 14:18:20
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: pip

ja hunden e verkligen människans bästa vän,o inte sviker de heller en ,utan alltid vid ens sida,jag e lyckligt lottad ,har 2 egna undrebara fyrbenta vänner o så har guben en stor vaktis som oxå e go..men mina 2 e mina,hehe....vad e det fär ras?Lhasa apso o klipper du honom själv?jättefint klippt,må gott pip

2008-02-17 @ 10:27:25
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Helen

Så mysigt, djurens kärleken är så underbar.

2008-02-17 @ 13:16:02
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Paula

Hur gammal är han nu, din lilla sötnos? Jag hade fyllt fyrtio när vi skaffade hund, min allra första, världens goaste rottis, min bästa vän alla kategorier i tio års tid! Som barn hade jag ingen kontakt med djur överhuvudtaget, o när jag flyttade hemifrån var det katt som gällde. Fortfarande är bägger mig lika kära, vill inte vara utan vare sig hund eller katt!

2008-02-17 @ 16:41:53
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0