Januari 2008 i Sverige i verkligheten

image763

Holmträsk 1/1  2008

image768


Karlstad  25/1    2008


image769

Karlstad  26/ 1   2008

image770

Adelsö  28 / 1   2008


image771

Stockholm Vasastan   31 / 1 2008


En väldigt konstig januari är strax till ända. Inte många utav mina månadsbilder talar om vinter och januari.



I dag har jag lite snabbt av verkat tandläkaren. I måndags på väg ut till Adelsö bet jag av en bit av en lagning på en tand. Den följde med kolan ner i magen, så nu är man väl blyförgiftad också.

Nåväl det får gå på den allmänna konkursen..hihhi.

Numera har jag kommit över min tandläkarskräck efter att jag börjat hos ett underbart gäng på cityakuten vid st Eriksplan.

Jag är så van attt det gör ont så lite smärta mer eller mindre kan jag ta..det som gör ondast hos tandläkaren det är väl egentligen notan. Konstigt att det ska behöva kosta så mycket.

Men livet är vackert  ! vädret är underbart , solen skiner. Jag ska möta upp min man och min hund. Vi ska åka ut på lite uppdrag. Kanske blir det en långpromenad vid stora skuggan. I kväll tänkte vi " Kokona " lite här hemma. Sätta upp en hylla , byta en lampa, sänka tvn och lite småpyssel.


Jag vill önska er alla en Glad Torsdag !

Kommentarer
Postat av: Millapilla

Hej! Vackra bilder men att se att det är januari...ja vädret är konstigt! Ja och vi ska få stormbyar igen...en i veckan har det blivit nu..tre veckor i rad. Men som du skriver livet är vackert och här är det inte sol....men då får man ha sol i sinnet! Ha en riktigt skön o mysig torsdag. kram från mig.

Postat av: Lillemor

hahaha i sverige i verkligheten .kurtan!1 min vän haha. du e för go.. hopaps att du överlevde tandläkar notan.usch blä fy farao som måns säger.kram!!

2008-01-31 @ 12:07:11
Postat av: Inger

Hej vännen!
Tappar andan.. Vilka fina bilder, som vanligt..
Ja, konstigt är det, vinterbilder??

Fy tandläkaren är inte kul.. Men vi får hoppas du inte blir blyförgiftad.. Jobbigt när man sitter och känner rester efter borttappade plomber...
Sedan ska man betala för eländet, inte kul..
Hoppas ni får en fin dag du och dina kungar...
Stor kram min vän..

2008-01-31 @ 12:15:37
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Underbara bilder.
Och de visar verkligen avsaknaden av vintern.Det ser mera ut som vår eller höst.

usch, när jag tänkter på tandläkarbesök så ryser jag, då jag har stor tandläkarskräck.
Mest är jag rädd för borren....
Och lika läskiga är räkningarna. Förstår inte varför det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren.
Bastandvård borde ju gå under sjukvården precis som läkarbesök, för tänderna tillhör ju kroppen också...och man kan ju faktiskt bli sjuk om tänderna inte mår bra.

Önskar dig en fin fortsatt dag.
Kram

2008-01-31 @ 12:22:34
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej
Stackars dej som har vart hos tandläkaren huga...men ja var är snön...den kommer att bli en bristvara i framtiden det är skrämmande man pratar om att det kommer att bli klimatförändringar men jag tror att vi är redan mitt i ....skrämmande ha det bra

2008-01-31 @ 13:12:15
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: b.t

underbara bilder ! men som du säger det är inte mycket januari över dom.

2008-01-31 @ 13:51:29
Postat av: helga

Jättefin bilder, men visst är det en märklig vinter - so far...

Här har vi dock en aning snö och is för tillfället - vi får se hur länge.

Tandläkaren är OK, men jag tar mycket hellre sprutor ;)

2008-01-31 @ 14:18:42
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: syrran

Jo det är konstigt väder här är det faktiskt 13 grader kallt och det är det kallaste vi haft trots att vi averkat januari årets kallaste månad. Varit hos sara ett par dagar, o det behövdes kan jag lova, börjat baka lite till 18 års dagen...

2008-01-31 @ 15:15:49
Postat av: Helen

Fina bilder :) Tänkte bara önska dig en trevlig fredag. Själv ska jag kika på Let´s Dance.
Ha de gott
Kram

2008-02-01 @ 16:10:18
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Soffie

Skrev ett inlägg här igår men det gick aldrig att skicka,kanske får man skylla på stormen Tuva;O)
Fina bilder,den bilden där man ser Stenbron i Karlstad det är där som jag bor,vi brukar gå där nästan varje dag!!!
Ha det bara gött som man oxå säger i Värmland!!!

2008-02-01 @ 19:19:20
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0