Snart så kommer åter ljusa tider...






I dag har det varit mörkt hela dagen....igen !

Det är stora kontraster att komma från Norrlands torra härliga knastrande snö till regn och slask och sannerligen gråväder.

Min kropp protesterar högljutt.

Det är mycket att ta itu med när man varit borta, men jag blir mest liggande i dag.

En del saker kan jag uträtta via telefon och internet...Tack för det Televerket !!!!

I morgon är det både smärtklinik, rehab arbetsförm och El doktore...

Jag längtar efter sommar och sol och inget kan symbolisera det bättre än såpaskurade trasmattor på bryggan, och så naturligtvis min sommarbil "BENNY" som är vinterparkerad där uppe.

Men det blir ljusare för varje dag och snart kommer solen för att börja värma oss stackars frusna nordbor


HÅLL UT !



image707





image709

image710

image711


Kommentarer
Postat av: Mia

Det måste ju vara fantastiskt att komma dit upp på sommaren... :-)

2008-01-08 @ 19:32:43
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Åsa

Det dröjer ett tag till sommaren är här MEN det är ljusare ute. Lite ljust när jag går till jobb och när jag kommer hem så behöver inte ute lampan tändas- jag ser. Så visst finns det hopp om sol och värme.

2008-01-08 @ 22:10:30
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Sus i dus

Ja jag längtar också efter sol och värmen!
Fina bilder från Holmträsk!
/Kram Sus

2008-01-08 @ 22:32:08
URL: http://sus68.blogg.se/
Postat av: b.t

ja visst längtar man och att se dig såpatvätta mattor på bryggan får ju en att längta ännu mera.

Ha det bra.

2008-01-08 @ 22:38:11
Postat av: Andreas

Fast jag bor på en ö, bara 75 meter från vattnet, längtar jag nån annan stans när jag ser bilderna. Påminner så om småsjöarna i norra Dalsland. Så otroligt vackert, och så barfota på en brygga. Då finns inte mycket att klaga på.

2008-01-08 @ 22:45:10
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Anita

vilka härliga bilder man blir alldelns varm och sommaren känns närmare.

Tack för det !

2008-01-08 @ 22:50:28
Postat av: Inger Maryissa

Hej vännen, jag kan tänka mig att det var stor skillnad att komma tillbaka från Norrlands gnistrande snö till detta slaskväder.
För när det ändå ska vara vinter, så önskar jag att det skulle vara en riktig sådan, men tyvärr...
Men man får trösta sig med att det ändå nu går mot ljusare tider som du skrev.
Och så småningom kommer våren tillbaka, som den brukar göra efter varje vinter.
Fina bilder som gör att man verkligen längtar...
Kram

2008-01-08 @ 23:47:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag har känt mig anfallen av gråvädret i dag. Regn dessutom. Hela dagen. Jag förstår att du saknar snön och friskheten där uppe. Lycka till i morgon.

2008-01-08 @ 23:58:53
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Maria

Mmmmmm...det doftar såpa och myggorna hörs svagt surrande...jag riktigt känner hur sommarkänslorna börjar krypa under skinnet på mig!!!! Vilket underbart ställe ni har!!! Och ursnygga Benny sen då...en mazda i sina bästa år!!! Snart är det vår!!!

2008-01-09 @ 00:11:59
Postat av: Lillemor

andreas: småsjöarna i dalsland e vidriga just nu sorry hihi..

hej gumman. inte fan skurar du matttor
på bryggan med din kropp?? du e ju bara för go.. men gott luktar det sen..
håller tuamrna föratt det ksa bli såna klimatförändringar att det är ekvator värme här i nio månader eller nåt så vi kan ha detlite lättare med livet.. fast bara tillfälligt(klimatförändringarna alltså)
jag längtar verkligen eftr osmamaren också.här e det snö kvar i massor.men ca 10 cm slask på vägen ..riktigt läbbigt äckligt
krma på dig gumman!!

2008-01-09 @ 05:24:33
Postat av: Ulla

Det verkar som det är fler än jag som längtar efter sol och värme. Jag börjar känna STOR abstinens. Den här "vintern" har bara känns grå och tråkig. Lycka till med allt som står på agendan idag!

2008-01-09 @ 06:09:33
Postat av: ejmis

Vilka härliga sommarbilder!
Jag sparar dom på näthinnan idag för här är det bara snöslask...

2008-01-09 @ 06:30:43
Postat av: Ing-Mari

Ska försöka med att säga så också "Idag blir en bra dag". För i grund och botten så har man det ganska så bra, man tar allt bara för givet. Ny dag, något nytt att lära. Bänken i köket blev ju kanon.

2008-01-09 @ 06:43:50
Postat av: Amoroso

Åh tack för den helt underbara bilden på bryggan. Fick mig att tänka på att det kommer en ljusare tid, och det om bara ett par månader.. !!
Har äntligen fått hem Röda Rummet. Så nu ska det börja läsas.. :-) Jag plöjde igenom en av Lagerlöfs böcker igår och den var riktigt bra! Ska blogga om den snart!

2008-01-09 @ 08:05:28
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/
Postat av: Inger

Jag förstår om det blev en mindre chock vid hemkomsten. Är det samma land, tro???

Härligt att återuppliva lite sommarbilder. Finns det något somrigare än att skura trasmattor på bryggan... "Benny" trodde jag var mindre..
Den påminner ju om era andra bilar.. men snygg var han. Stackarn, får han nu stå i förrådet, och vänta på dig.

Ljuvliga sommarbilder,, längtar.
Lycka till med allt ditt rehab.arbete idag.
Kram till dig min vän.

2008-01-09 @ 10:00:12
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Tobias

Åh, nu börjar man ju längta till sommaren när man ser de vackra sommarbilderna!

2008-01-09 @ 11:20:00
URL: http://www.tobiaslinduist.blogg.se
Postat av: Pelle

å vilka härliga bilder, man kan riktigt känna att det luktar sommar.

Tack !

Pelle w

2008-01-09 @ 12:13:31
Postat av: Pelle

å vilka härliga bilder, man kan riktigt känna att det luktar sommar.

Tack !

Pelle w

2008-01-09 @ 12:14:00
Postat av: Paula

Vilka ljuvliga bilder du bjuder på! T.om jag som inte längtar till sommaren sitter o myser...
Vi har fått blötsnö i flera dagar nu, tung men ändå vit o fin än så länge, bara det inte blir till regn!
I min gamla hemstad Helsingfors är en av attraktionerna de stora bykbryggorna vid stranden där alla tvättar sina trasmattor! Så gjorde även vi, vilken underbar doft av grönsåpa och salt havsvatten!

2008-01-09 @ 13:08:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

snygg bil

2008-01-10 @ 09:24:18
Postat av: Mija

Du får inte sätta in så däringa bilder på SOMMAR!!!
Oj vad man längtar speciellt såna här disiga dager.

2008-01-11 @ 11:51:29
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Gudrun

Vilka bilder, det finns inget som är så vackert Holmträsk när det är sommar och sol.

2008-01-11 @ 19:31:41
Postat av: Sofie

Där skymtar jag vovven!! SÖTIS!! Klipper du din oxå?

2008-01-13 @ 15:19:12
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0