Mr Postman kom med ett brev !

Läser nu



Oförglömliga platser i värden.



I dag fick jag ett brev av min kusin.   Det var roligt.!

Så skrev jag för ett år sedan...och vet ni ! i dag kom det ett nytt brev. Inte från min kusin,  men ett handskrivet brev ett brev med frimärke och vackert brevpapper,  och med snirklig handstil.

image911

Det kändes nästan märkligt. Jag gick in till mitt skrivbord och plockade fram en gammal brevkniv som min svärfar haft..och så högtidligt det kändes att få sprätta kuvertet. Plocka fram det frasiga papperet och ....läsa.

Tänk på den gamla goda tiden när man skickade handskrivna brev till varandra.  Jag hade flera brevkamrater
som jag fått genom "kamratposten".  Kommer ni ihåg den tidningen?

Brev är bra.! Det känns som man får så mycket mera sagt i ett brev än när man pratar i telefon.
Så kan man läsa mellan raderna och läsa in stämmningar , och analysera. Det tycker åtminstonde jag är jätte
spännande.

Nåväl det var roligt att få brev .

Jag blev lite sugen på att skriva brev . Tror jag ska gå och köpa mig  fint brevpapper och en bläckpenna.

Kan väl skriva lite kärleksbrev om inte annat.

För ett par år sedan när jag mådde väldigt dåligt och var uppe i stugan så skrev jag brev till människor som
betytt något i mitt liv, på både gott och ont, och som jag kände att jag hade saker att säga till.

Kanske be om förlåtelse, kanske önska mig förlåtelse,  eller en ursäkt, kanske en förklaring.

Jag skickade inte alla breven , men det kändes bra att ha dom skrivna.

Tänk så många som skulle bli glad i dag av ett brev . Några rader på ett  ark, kan kanske förändra en människas liv...tanken svindlar

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det så....Det blir inte riktigt samma sak att läsa mejl heller, dom prasslar inte så där gott ;-)
Kram till dig, Britten!

2008-03-12 @ 11:03:24
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Millapilla

Åh vad fin fotoblogg...den hade jag missat!Ljuvliga bilder! Visst är det så att brev är speciella precis som du skriver! Fick ett brev för ca 2 veckor sedan av en vän och det var jätteroligt! Kommer ju oftast inga brev och aldrig handskrivet!
kram till dig

Postat av: helga

Det är verkligen något speciellt med ett handskrivet brev. Det är inte ofta man får sådana nuförtiden. Ha en skön dag i gråvädret!

2008-03-12 @ 12:38:56
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: b.t

Ett handskrivet brev slår det mesta.

Din fotoblogg i det förra inlägget var fantastiskt.

Kram

2008-03-12 @ 12:46:07
Postat av: Amoroso

Konstigt att så få bibliotek har Söner och älskande. Kika in på bibblan så beställer de säkert hem den om de inte har den i sitt eget utbud!! Brev ja. Jag saknar också det här med brevvänner. Du hade säkert varit en fantastisk brevvän Britten! Kram

2008-03-12 @ 13:35:01
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Jag skrev också mycker brev när jag var yngre och som barn.
Kommer ihåg att jag också hade brevvänner över hela världen, och det var så spännande.
Och ja, kamratposten kommer jag så väl ihåg.
Nu blir det inte så mycket brevskrivning längre, utan mera mail, men det är trevligt också.
Men jag har en hel del sparade brev från förr.
Ha en fin fortsatt dag.
Stor Kram

2008-03-12 @ 13:39:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag har en brevkompis sedan 24 år tillbaka.
Ha det bra /Anna-Carin

2008-03-12 @ 13:50:25
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Kerstin

Vilken lycka att få ett handskrivet brev! Jag skrev hos en annan bloggvän som också fick ett igår, att vore det jag skulle jag nog rama in och hänga på väggen! Det är en ren raritet du håller i handen! Jag saknar verkligen tiden när vi skrev brev på fina papper, skrev om vårt liv och våra tankar. När svaret kom sen, hur förväntansfull man var att öppna det och få se vad som hänt sen sist...Det blev mer personligt och nära med handskrivna brev, och som du sa, man läste mellan raderna också...Det var trevligt att höra att du fått brev minsann, lyckost där! Intressant det du skriver hos mig idag. Såg hos
vår bloggvän igår att du mediterar nu, det är jättebra för det inre livet. En kombination av meditation och tankekontroll är oslagbart! Jag ska tänka på dig och önska dig all välgång med din kurs och så! Tänk vad härligt det är när man känner att det ger resultat och man märker att förändring sker! Önskar dig en jättefin fridfull dag, du fina vän! Varm stor lycka till kram (med allting)/Kerstin

2008-03-12 @ 13:51:38
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Anna

Ja jag älskar brev. Har ju en sådan otrolig lust att skriva jämt. Visst är det så att ett brev har man mer glädje av och kan läsa om och om igen. Vad fint att du fick ett sådant idag. Ha det gott.

2008-03-12 @ 14:20:55
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Helen

Minns när jag var 9 år o min bästis flyttade till Degeberga, inte så lång men endå vid Kristianstad så vi kunde inte träffas varje helg precis så då brevväxlade vi o de breven har jag kvar än i dag :)
Förstår din känsa nu idag när du hade det där fina brevet i din hand, det händer ju inte så ofta, lite vid bröllop o dop o andra stora högtidsdagar.
Roligt att du har din svärfars sprättkniv :)
Låter som en bra ide det du gjorde när du skrev dina brev även om du inte postade alla.
Så tråkigt att du har cancersjukdom i din närhet, hoppas verkligen att det går bra.
Massa kramar till dig :) Ha de gott.

2008-03-12 @ 15:41:53
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Ulla

Visst är det en speciell känsla att nuförtiden få ett handskrivet brev. Kan sakna den tiden, när det var ett av få sätt att hålla kontakten. Fast vad är det som säger att man inte kan kombinera raketposten (mail) och snigelposten (brev)? Det var en bra idé att skriva av sig i form av "riktiga" brev även om man inte skickar dem.

2008-03-12 @ 16:30:38
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Gudrun

Trevligt med ett handskrivet brev, försöker tänka efter när jag fick ett sånt sist, men kan inte komma ihåg när det var. Jag får göra som dig, gå och köpa fint brevpapper och sätta igång och skriva själv, så kanske jag också får ett fint brev....

2008-03-12 @ 18:52:50
Postat av: Inger

Ja, vad trevligt med brev.. Jag har flera brev sedan jag var tonåring..Har tänkt kasta ibland, när jag ska vara duktig och försöka rensa, du vet..
Men sedan lägger jag tillbaka dem.. Jag har alltid haft brevvänner,även som vuxen. Hade flera när jag flyttade hit upp, men sedan blev det mail..synd..men det är ju tydligare, men det enda som är bra..

Men visst är det härligt, som du säger att öppna med papperskniven, sakta och sedan ta upp det och se att det är ett långt härligt brev att läsa..
Spännande. Och tänk så många gånger man läser dem..

Man gav ju ofta bort brevpapper i present, istället för blommor förr.. Ja det är synd att man inte skriver mera..

Hoppas det blir bra imorgon nu när O. kommer..
Vi hörs..
Stora kramen till min goa vän..

2008-03-12 @ 19:02:50
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Margaretha

Tacka vet jag "snailmail"
Visst e det en högtid att få ett "riktigt" brev,,så mycket känsla,,,,
Kram
Margaretha

2008-03-12 @ 20:13:18
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Paula

Hej! Jag hade brevvänner fram till för tre år sedan när bloggen tog över mitt liv....det kändes trist att lägga ner, men jag blev för stressad av att hålla igång både vänner på nätet och med post. Det var inga kompisar som jag träffat i verkligheten, men trevliga tjejer! Ingen av dem ville fortsätta kontakten via mejl eller blogg, så då fick det vara.
Hoppas du åter är pigg och glad, här i pörtet är vi trötta för jämnan, trots många långa sömntimmar varje natt...
Kramen

2008-03-12 @ 20:37:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: Pernilla

Det är skönt att skriva. Det är nog en känsla som vi "Bloggare" har gemensamt. Det är också något alldeles speciellt att få ner det på riktigt papper.
/P

2008-03-12 @ 21:12:05
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Inga M

Visst är det roligt att få pappersbrev! Jag skrev ju lite lyriskt för en tid sedan om att jag fick ett brev från gamla bekanta. Det kändes speciellt. Jag hade också en massa brevvänner under tonåren och de var från olika länder. En del av dem hängde med i många år. Nu efteråt har jag tänkt att det var säkert berikande på olika sätt, inte bara roligt.

2008-03-13 @ 06:15:46
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0