Nytt i Bloggen och " Hem till gården "

Jag har gjort en del omstruktureringar när det gäller bloggen.

Försökte koppla ihop min blogg med pyrobrittsbloggen som legat i träda, men det gick inte så bra utan blev mest rörigt.

Så nu har jag beslutat att ha två bloggar.

I denna pyrobrittsblogg kommer jag att skriva om Holmträsk om gården och allt som hör därtill.

I min andra Blogg " Vildros och glitteoga " blir det under Kategorierna

Mallorca
Resor
Dikter Foton
Allmänt

När jag flyttat om i inläggen så har tyvärr alla fina kommentarer jag fått tidigare under åren försvunnit, men jag har dom i mitt hjärta


så i denna blogg blir det bara Gården och allt runt den


Nu åker vi upp ..upp för att stänga gården för vintern...vårdplanering för mor och lite dyrbar tid med en del andra



Ja just så är det....var jag går i skogar berg och dalar, följer mig en vän jag hör hans röst



Väl osynlig är han men han talar , talar stundom varning stundom tröst



Allt som här mitt hjärta kan bedröva känner han och tröstar mig igen.



När långt borta tycks mig vännen kära, jag då minns hans ord: En liten tid, sen en tid igen

och jag är nära, då blir åter fröjd och frid.





så går jag och gnolar när jag går i skog och mark där uppe i norr, och rösten som följer mig det är min fars röst som alltid talar till mig så tydligt när jag rör mig i min fars fotspår.

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh Britten lilla, mina tankar går också till min far när jag hör den psalmen...tack....

2011-09-13 @ 21:42:24
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Fint, vackert, stämningsfullt, hälsa upp till gården!

2011-09-13 @ 22:36:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Inger P

Kära Britt!

Du skriver så vackert, tårarna kommer, kanske är det åldern som gör sig påmind. Du är som en kär vän

om jag får uttrycka det så. Vilken lycka du har. Ha en bra helg önskar

Inger

2011-09-16 @ 21:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0