"Arbete ger hälsa och välstånd"

Jag mår så bra här uppe. Kommer till ro. Jag kommer till naturen och låter naturen komma till mig.

Trots att det finns hur mycket som helst att göra efter flera års törnrosasömn så känner jag mig inte stressad. Byggnationer och stora tunga saker gör ju B och jag bara leker byggledare ibland.


Det som egentligen är ett problem är att det är svårt att låta bli att jobba. Jag är precis som mina syskon uppfostrade till att jobba hårt. Jag vill ju gärna göra det också, känner mig bara orolig och rastlös av att sitta och titta på allt som finns att göra.

Arbete gör ju att vi utvecklas och gör en del av våra drömmar möjliga. Ja mitt problem är ju inte att jobba utan att låta bli när min krassliga lekamen gör sig påmind.


Jag känner mig så välsignad som har så mycket att vara tacksam över. Vi har en underbar våning i stockholm. Vi har vårat sommarparadis " mitt barndomshem" som vi renoverar nu...och vi har "vårat " Mallorca som jag ständigt längtar till.
Medelhavets pärla där jag upplevt fantastiska saker.


Våran dröm är att kunna så småningom tillbringa vintrarana där och en del av sommaren här.


I kväll kommer min syster och hennes man hit. Hon ska ta reda på husvagnen som hon fått efter Far. Det ska bli så roligt att få visa henne vad som händer. Det har ju även varit hennes barndomshem.

Tänk om jag även fått visa min bror...

image85

image86


Kommentarer
Postat av: tina

ja du är verkligen "one of a kind" måste få säga det
Det ser helt underbart ut där ni har erat paradis.
Försök att njut och tänk inte på det som plågar dig

2007-07-01 @ 19:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0