min blogg

1a advent.
Vart tar tiden vägen.? Jag kan inte begripa att ett helt år har gått sen sist.
Det känns som ingenting har hänt men ändå allt.
I dag ringde jag till min svärfars bästa kompis bara för att få höra " numret har upphört"
Han har alltså gått bort utan att jag haft en aning om det och jag känner mig så dålig som har väntat och väntat med att ringa till det var för sent.
Jag måste måste lära mig att leva i nuet inte skjuta upp till morgon det jag kan göra i dag eller vänta tilll nästa vecka med att ringa det där samtalet.
Jag vet ju inte om jag har i morgon , eller om du har i morgon.  Skärpning!
I dag har jag  varit på den årliga traditonella konserten i storkyrkan " händels messias"
ååå vad jag njuter.
Det är alldelens fantastiskt att få sitta ner i en sådan vacker lokal och bara njuta av den underbara musiken. Det är för mig lite av meningen med julen.
Lugn och ro vacker musik ,tända ljus alla vackra julblommor frid och tid för nära och kära och framförallt tid för eftertanke ,och kanske tid för omtanke.
Omtanke om alla dom mindre lyckligt lottade i samhället.
Visste du att vi i Sverige har över 18000 som inte har någonstans att bo.Dom tycker jag är värd lite av våran tid och omtanke.jag ska ge lite av mitt överflöd och min tid till dom.................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0