Tager du denna ....

I går fredag så kopplade vi släpkärran på min lilla bil som står parkerad i garaget här... lastade den full med skräp och åkte till Solberg och slängde... puh, skönt...

Sedan tog vi en annan väg ( över Tjäl ) för att komma in till Åsele.

Mamma bjöd på nybakade bullar och goda hemgjorda Rullrån. Hon är en fena på att göra just det.

Vi pratade lite om framtiden, om hennes hall som ska tapetseras, om hennes fina Ormbunkar, och naturligtvis lite om Pappa.
Mamma är pigg och glad och jag beundrar hennes styrka och hennes livslust, det är ju ändå bara ett år sedan hon miste sin livskamrat sen över 52 år.
image278

Tar Adjö av mor med en liten klump i bröstet, vi åker ju tillbaka till Sthlm på söndag och jag tänker varje gång jag säger Adjö till mamma nu att " tänk om".....


Går en sväng ner till pappas grav under tiden jag väntar på B. Vi beslutar, min syster och jag på telefon att hon ska åka upp om Ett par veckor  och plantera Ljung..., och plocka hem ängeln för vintern.Fina lilla pappagubbben ..det sticker  i hjärteroten, jag pratar lite med honom...kanske kanske hör han mig...

B åkte i väg till Olssons Bygg och lastade vagnen full med gipsskivor. Han fick 20 kr rabatt på varje skiva " för att jag är så söt  " som han sa. JOjO !   Å det var väl bra ! Väl hemma vid så fortsatte byggandet. Kvällen var underbar , sjön kav lugn, och björkarna drunknade i vattenblänket.

Jag tog och satte eld på brasan nere vid sjön, och sen orkade jag inte mera.

image279

Vilade en stund och kom att tänka på att min brudklänning nog finns här i skåpet . Måste naturligtvis upp och leta och där... ååå så nostalgisk jag blev nu då...måste prova!   Men  ! den satt bättre för 13 år sedan. Det hänger lite deprimerande runt höfter och byst...suck ..måste äta mera ...hhmm

image280

Mannen i mitt liv kommer upp tittar på mig och säger..... " VILL DU GIFTA DIG MED MIG "..... IGEN !

Ja vi gör det!  Vi förnyar våra löften, nästa höst, ute till havs, bara du och jag.


Kommentarer
Postat av: Christina

Vilken underbar sak att göra !
Trivs här inne hos dig. Jag har ingen blogg själv, men läser gärna din.

2007-09-08 @ 14:28:54
Postat av: evans

Vackra bilder! Ni ser ut att ha det fint i Holmträsk! Hembakade rullrån... Vilka minnen det väcker! Farmor brukade alltid baka sådana, men nu finns inte hon längre... Hoppas att du har det bra!

2007-09-08 @ 16:43:20
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: cilla

Jodå jag minns den där klänningen jag också. Fast du hade nog mera tur med den, eller ialla fall mannen du valde!

2007-09-08 @ 17:34:58
Postat av: maria

Han friade igen!!!!! Gud så romantiskt!!!! Bara ni två. Vilken toppenkarl du verkar ha. Vill bara säga grattis till er båda!!

2007-09-08 @ 19:03:00
Postat av: b-t

ja men ska man bli nostalgisk nu ...tiden går ju så fort , alltför fort !
Glad så glad för din skull

2007-09-08 @ 22:57:06
Postat av: Inger EmKsson

Vad underbart romantiskt. Tänk vad underbart att få göra det en gång till. Det gäller att ta tillvara alla små fina ögonblick- Det är ni två bra på tycker jag. Det är inte utan att man blir lite avis. Stort lycka till. Nu vet du ju vad du får, min vän- Kram Inger

2007-09-11 @ 18:01:06
Postat av: Amoroso

Blev alldeles rörd när jag läste ditt inlägg. Att fria på nytt är ju något av det allra vackraste...!

2007-09-14 @ 15:57:27
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0