Born 4e July

I dag är det min pappas födelsedag...( och USA's nationaldag )

Jag minns många sådana som vi firat här på gården. I högsommarvärme, inför den stundande slåtter med mycket jobb...ibland i lite mindre värme, ibland i hällregn.



Vädret var en central del i pappas liv under sommaren efter som skörden var så viktigt och väderberoende.

Man brukar säga att sorgen och glädjen den vandra tillsammans, och visst är det så !

När jag är här uppe är saknaden så påtaglig så jag kan nästan ta på den. Jag ser honom i allt jag gör och ofta kan jag föreställa mig honom komma gående , ibland från garaget ibland ner från sjön

I dag är det din födelsedag Pappa !....Grattis ...kanske tittar du ner på oss från din himmel och du ska veta att du är saknad .

Vad gör man här uppe när man blir godissugen en fredagskväll och det är 4,7 mil till " Kiosken " ?

Ja jag tittar i skafferiet  och ser vad som finns ! I går kväll fann jag en burk konserverade päron och då gjorde jag
" brittens " snabbaste kaka som alltid gör succe....



En kaka som man fyller med vad man har hemma och på 30 min har du godis på bordet




Min kommentarsfunktion strular...jag vet inte om det beror på att mitt mobila bredband går så långsamt just nu.

Jag publicerar inga kommentar så får vi se om det fungerar bättre. Men jag är så överväldigad av alla besök,  alla kommentarer och intresse som ni visar min blogg...Tack tack ! Tack för det.

Jag bloggar på ! men besöken hos mina bloggkamrater kanske inte blir lika många eftersom uppkopplingen är så dålig...

Ha en underbar dag...det ska jag ha

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hej på dig du där hemma på gården! Vilken vacker sommaräng du har! Trots byskvallret! Får du bort den så är det bara att gratulera! Men några kan väl få vara kvar?

Säkert så hör din pappa dig när du gratulerar honom! Han är nog så glad att ni donar o gör fint i barndomshemmet!

Kramen!

Ragnvi

2009-07-04 @ 11:43:47
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Du kanske kan läsa kommentarer även om Du inte publicerar dem. Du behöver inte alls tänka på att göra besök hos mig nu medan uppkopplingen är dålig, men det är bra att Du talar om varför. Annars undrar man över plötslig tystnad och åtminstone jag börjar rannsaka mitt skrivande och undra om jag skrivit något sårande.



Ha det gott och hoppas att Ni inte bara arbetar utan kan koppla av också med lite semester.

2009-07-04 @ 11:51:54
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Qristall

Skänker en tanke till din käre pappa, han sitter säkert där uppe och vaktar över dig. Saknaden försvinner nog aldrig men förhoppningsvis blir den lite lättare med åren.

Tråkigt när internet går slött men det är något man får ta när man är på ett så mysigt ställe :)

Kakan ser smarrig ut, borde kanske se vad som finns i skafferiet hehe.

Önskar er en mysig lördag, här är hett som bara den, man vill nästan inte gå ut.

Massa kramar till dig.

/Helen

2009-07-04 @ 14:11:51
URL: http://qristall.blogg.se/
Postat av: cilla

Läser dina inlägg från gården och minnena och sorgen hugger tag i mig o tårarna trillar. För visst är det så att saknaden efter pappa ofta infinner sig och speciellt en dag som denna.

Minnena som numera tillhör en svunnen tid, en tid som jag är mycket tacksam för att fått uppleva, tacksam över att jag är född och uppväxt och uppfostrad av en sån pappa och på en sån gård. Och ytterligare tacksam över att jag numera iallafall har dig



kram

2009-07-04 @ 17:09:06
Postat av: hjördis

Tittar in med en hälsning från Älvdalen, jag är mormor på heltid, dotter & son med respektive är i Stockholm och "roar" sig. På min blogg har jag lagt ut bilder från vår resa i Lappland/Norrbotten. Vi var på en sem.resa där förra veckan. Ha en fortsatt bra helg med kram från mig....

2009-07-04 @ 18:33:34
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Lena

Vilken kaka du fixade till! Du gör dig inte bet som man säger i värmland :)



Kram

2009-07-04 @ 20:27:07
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: soffie

klart han tittar ner på sin Britt å ler,grattis till han,

va fina minnen du har efter han,

mmm vilken god kaka den ska jag skriva upp så jag kan bjuda på,

kramen till dej

2009-07-04 @ 21:44:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: anna

den där kakan såg smarrig ut!

2009-07-05 @ 18:12:52
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: marie

Röra ihop lite oboy eller cacao med grädde brukar oxå funka för att stilla godisbegäret...

kram

2009-07-07 @ 09:11:07
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0