Gröna fingrar

har jag inte , och med tanke på alla proffs ute på bloggen så kanske är det förmätet att visa vad som blommar på gården men jag är så glad i det så jag gör det ändå...

Maken grävde en perenn rabatt i våras och jag trodde inte det skulle hinna bli så mycket i år ......MEN !


en liten Näva i min hand...


en liten fluga i en Näva...



vit skönhet



blå beuty utan namn på väg att slå ut




lavendel....luktar ljuvligt...



och ormbunken frodas...ännu en blomma utan namn...kan det vara digitalis tro ?....Anna ! du vet väl...


En helt annan sak !..det kom ett litet rött paket med vita snören från min man.....



det var väl en gullig och omtänksam present  Fristads arbetskläder


Återigen ! Tack för alla så rara kommentarer..jag försöker att hälsa på så gott det går hos er alla men modemet går sakta så sakta...och som grädde på moset har åskan tagit telefonen också...så nu kan vi snacka isolerad...

Kommentarer
Postat av: cilla

Ljus gröna fingrar har du nog tror jag för det är mycket riktigt en digitalis, undrar om den inte till o med kommer från Bönis??

2009-07-20 @ 19:59:34
Postat av: cilla

Ljus gröna fingrar har du nog tror jag för det är mycket riktigt en digitalis, undrar om den inte till o med kommer från Bönis??

2009-07-20 @ 20:00:45
Postat av: Anna susar in

Jaaaadå Digi..jepp jepp himmel du har ju massor av blommor och du..Fritads kläder är lite härliga..fräcka och mmmm perfekta.

2009-07-20 @ 21:09:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Lena

Så fina blommor du har :) Mysigt med trädgården.



Kram

2009-07-20 @ 21:42:31
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Vilka så fina bilder på de söta blommorna du har i rabatten.

Sommaren är underbar med alla fina blommor.

Ha det så gott.

Kram



2009-07-20 @ 21:47:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: annebelle

Digitalis eller Fingerborgsblomma, underbara, de måste passa som handsken där på din gård. Någon ros till, polstjärnan kanske, oj nu börjar jag visst plantera hos dig också. ;-) Jättefina bilder!

2009-07-20 @ 22:35:15
Postat av: Christer

Det är väl det som är så härligt med trädgårdsarbete, man gör det inte för att någon annan ska bli tillfredsställd, utan för att man själv dels njuter när man påtar, men även när man ser resultatet. Det är ju fullt tillräckligt tycker jag.



Apropå filmer, som du skrev om i en kommentar i min blogg, minns inte om jag tipsat om filmen "Black book"? Det är en rysligt spännande och bra film från Holland, av alla länder. Den utspelar sig under andra världskriget och är nog en av de allra mest spännande filmer som jag har sett. Har du inte sett den så tycker jag att du ska göra det.



Ha det skönt uppe i lugnet, fridens och stillhetens högborg - Holmträsk!



2009-07-21 @ 04:40:46
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Inga M

Räkna inte med att få tillbaka telefonen i brådrasket. Här har vi varit utan i två veckor och nu går det inte att få besked om när den kommer at lagas ens.



Det där med Fristads var ju omtänksamt.

2009-07-21 @ 07:27:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Hej Britten! Tur att ändå bloggen funkar! Har du nån mobil som du kan använda?! Gillar inte tanken på att du är helt isolerad!

Ljuvliga blomfoton hos dig! Nävor är så tacksamma!

Ditte skickar en nospuss ändå till Moffie!

Kramen!

Ragnvi

2009-07-21 @ 09:32:51
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0