En liten sväng till gården

För att klippa gräs, och laga båt, och fixa bryggan som är sönder, och måla fönster , och umgås och hämta hem mamma, och städa och putsa fönster och.........

listan kan göras hur lång som helst.

Att ha ett ställe så långt hemifrån är inte alla gånger helt enkelt.

Inte bara att åka upp över helgen , utan det kräver planering för att få ihop det.

Varför väljer man då att ha ett sommar ställe så långt borta kan man fråga sig.

När min far dog, och mor var tvungen att flytta så kändes det för mig som en omöjlighet att vi skulle göra oss av med mitt bardomshem.

Att bara ge upp allt som mor och far slitit ett helt liv för...Nä det kunde jag bara inte med.

Så länge min mamma finns kvar så vill jag försöka driva gården, så gott det går, trots att det är förknippat med en hel del jobb...

Men även en del kära och roliga betsyr...



Nån trädgårdsexpert är jag inte , och har aldrig utgett mig för det heller ( det är så många andra som kallar sig experter så )...men i mors gamla jordgubbsland har jag gjort en perenn rabatt med ram av stockar som pappa
sågat...

Ett kärt nöje...och lagom..



Gräset var högt när vi kom...och eftersom det är en ganska stor yta att klippa så tar det sin lilla tid.

Men Molly har hitta rätt på sin älsklingsboll



och tar tar ett primiärdopp i sjön...Det gick utomordentligt att bada här också sa hon.



Vi fikar nybakad chockladkaka ute, för solen värmer, det blåser en svag bris och flygfäna är någon annanstans.
peppar peppar..



och ...vad en liten gumma kan gnooo

Maj 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0