musik musik

När saraliten var upp hos mig på gården hade vi en musik afton



Vi började med att spisa gamla stenkakor på svärfars gamla gramofon

Tänk Fridolf Ruhdins " Den ensamma hunden" den var rolig på 40 talet, och den är rolig i dag också





Sen skrattde vi åt mor och fars gamla frireligösa singlar , med dom allra fulaste skivomslag det går att hitta






Så bad Sara mig att plocka fram mina ungdomsfavoriter

Clapton...Dire straits...mm

Så diggade vi loss. På gården finns det inga grannar som störs så där kan man vrida volymen i botten

Och hela huset gungade när vi rockade loss med Road to Hell med Chris Rea...och I can help med Elvis

Sara gillade min musiksmak och tog med sig Cd skivorna

Numera finns hela min cd samling däruppe och här hemma diggar jag på annat sätt


Stenkaka vinyl och cd passe ..numera gäller trådlöst och hjälp va skönt


30 maj 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0