Tala närmre

Nyss pratade jag med Mamma !




Det regnar däruppe också och hon hoppas att snön ska regna bort så hon kan gå ut säger hon.

Jag har det bra här...Får god vällagad mat och jag behöver ju bara 1 rum...Behöver inte mera...men

nog är det lite ensamt allt.

" Det är bra att du ringer " säger hon.

"Jag längtar efter att prata med min familj, det finns inte så många jag kan prata med här "

" Jag kommer snart mamma"....säger jag.

Jag har bokat flygbiljetter nu. Jag kommer upp och hälsar på , hälsar på min bror och min Fia, och så kommer jag till dig mamma

" Det blir bra" säger hon. ....Jag har ju nya skor vet du, dom du köpte när du var här, då kan jag ha dom, har inte haft dom så mycket i vinter, har inte varit ute så mycket vet du "




Sen säger jag att till sommaren ska vi vara på gården. Kanske om det går ska vi baka tunnbröd igen.





DET BLIR JÄTTEKUL !

" Vi hörs snart igen mamma" säger jag.


å mamma är glad när vi lägger på


Ett litet telefonsamtal kan göra en ganska mörk och dyster dag till något helt annat....och inte är det särskilt märkvärdigt att lyfta luren och ringa ett litet samtal





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0