Ska det vara så ......

Jag skulle vilja sätta Sverker Olofsson i plus på att utreda hur landstingspolitikerna behandlar sina innevånare i inlandet.
 
Är det meningen att byar, och små samhällen ska tömmas, och alla ska tränga ihop sig i städerna.




Det måste ju vara så dom tänker när man fattar ett så urbota, urkokat beslut som att plocka bort ambulansen, och istället sätta in en s.k akutbil som inte är annat än en vanlig personbil, och där man får behandla de sjuka i bagaget.




Borde man inte skämmas över ett sådant beslut.

Kan det verkligen vara humant i dag 2012 att ha det på detta vis.

Andra klassens medborgare bliir man behandlade som .......Det är inte ok !!!!!!!

Så länge jag kan minnas kämpade min far under sin krafts dagar för både vård, och väg och  välfärd  för inlandets innevånare.

Jag tror han skulle varit så förtvivlad idag, om han fått uppleva vad som nu händer uppe i lilla Åsele 4mil från gården.

Telefonnäten rasar sönder i byarna strömmen går titt som tätt och ingen bryr sig






Jag känner såå för alla där uppe, och inget kan man göra

Min Pappa skrev ofta insändare i både VK och VF när han var missnöjd eller för den delen nöjd också

Jag nöjer mig med att skriva en liten blogg för att uttrycka mitt missnöje.

Inte lär det göra någon skillnad heller.......

Men vi måste reagera






Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Jag har länge funderat på vilket parti som tar glesbygden på allvar, trodde ett tag att det var Centern, men inte är dom bättre än något annat parti. Här hos oss handlar det också mycket om sjukvården, nu senast att de tänker ta bort välfungerande röntgen på vårdcentralerna så vi istället får sitta och åka till Falun tio mil bort. Visst känner man maktlöshet, vi samlar namnlistor men vad hjälper det...

Kramen

2012-02-15 @ 10:00:14
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lovisa

BRA SKRIVET !!!



Ja det jag verkligen inte kan förstå förutom det med ambulansen å allt annat är

VARFÖR dom tog av oss det fasta telenätet..

VARFÖR här ute där det knappt finns teckning på mobilen?!?!!??!

Varför inte göra det i nån stad där dom har teckning på mobilerna istället ...

Näää dom får behålla sin fasta telefonnät !!!



Allt känns så upp å ner å helt galet !!!!



Jag hoppas att du har läst dialogen jag skrivit lite längre ner i detta inlägg på min blogg mellan politikerna och min mamma



http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/2012/february/utkast-feb-8-2012-1.html#comment



nä nä sparka på dom som redan ligger !!!!!!!!!!

2012-02-15 @ 10:11:34
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Karin

Du får axla din fars roll.

Åka hem och leva rövare så dom där uppe blir rädda och ändrar sina korkade beslut .

Men å andra sidan vem skulle bli rädd för dig

2012-02-15 @ 10:12:12
Postat av: Anonym

Bra!



Du går i din fars fotspår!



Hoppas att man tänker om när så många protesterar

2012-02-15 @ 15:58:25
Postat av: Cilla

Bra skrivet!! Precis som om det vore vår Far. Det finns ju fortfarande ordet fritt i tidningarna, publicera ditt skrivande där och ge stöd för de som på hemorten kämpar på. Kram och krya på dig

2012-02-15 @ 18:34:49
Postat av: Gudrun

Britt, Äpplet faller inte långt från trädet, du är sååå duktig på skriva, precis som käre farbror Jonas.

2012-02-15 @ 19:57:56
Postat av: Inger

ja det är skandal...

innan jag läste de andras kommentarer.. så tänkte jag jaha,, hon är pappas flicka...samma engagemang.De flesta knyter handen i fickan och blir bittra...Viktigt att det diskuteras. Kanske med en liten insändare i deras tidning..

Men tyvärr när jag läser olika dagstidningar så är det så på många ställen...Man blir masktlös..

Kram du fina Britten och krya på dig...

2012-02-15 @ 21:40:59
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger

ojoj,, det ska vara maktlös förstås....lite för fort där...

2012-02-15 @ 21:42:05
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: kusin Carina

Jo Britt, det gör skillnad. Man visar vad man tycker och knyter inte bara näven i byxfickan. Och för oss som bor här gör det också skillnad, det värmer i hjärtat att höra att DU (som bor i storstan) bryr dig om hur vi har det här. Och ja vad våra pappor skulle ha varit förtvivlade över utvecklingen. jag är faktiskt glad att pappa slapp uppleva detta.

Kramar till dig kära kusin

2012-02-16 @ 22:15:51
Postat av: Anonym

Tack för att du engagerar dig för vår sak här uppe



Det värmer ska du veta



Ingalill

2012-02-16 @ 22:51:14
Postat av: Mia

Det har blivit galet, Britten...den lilla människan har ingen betydelse längre, hon finns inte...

Men välkommen upp nu igen, till en vacker årstid. Hoppas vädret håller sig också...Kram!!

2012-03-12 @ 17:10:28
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0