igen

som jag njöt när vintern gav vika i Stockholm....lika mycket njuter jag nu här uppe när jag ser det igen...

Och här uppe är det verlkligen vår.

Hemma i stan går det så fort ...våren är ett par dagar ungefär och sen är det sommar.

Men här får man verkligen följa naturen , och jag älskar det.

Det är tidigt !

Isen går nu ...och det är ett under varje vår

Jag vet inte att jag varit med om att isen släppt i April, och jag frågar min farbror B som är 87 år och en levande uppslagsverk.

Nää det minns inte han heller. Däremot minns han när han och hans äldsta bror ( en annan farbror B ) åkte med häst och släde från Hedvattnet över Holmträsk sjön den 9 Maj 1940 !!!!

Men nu går isen och tar nästan med sig våran brygga när det drar...


Vi räddar den i sista minuten


vårbäcken porlar så frisk och klar...


Husse gör fönster på verandan...FIKAPAUS ! ett måste




på hedersplats i köket hänger pappagubben..alltid närvarande...


i mitt härliga lantliga kök gör vi hamburgare i kväll..


när solen går ner i väst....

just när jag var klar med städningen av köket kom Molly in och skakade av sig all den sågspån som hon rullat i....
Ingen big deal Matte....varför är du sur...


Vi har nytt bredband här uppe..NET 1...funkar bra...




och ny LED Tv..så när det skymmer kryper vi ner i soffan och tittar på kvällens film...vi ser mycket film här uppe.


Å Pyrobritt då ?...Jo hon får vänta lite....vindarna måste vända lite



jag citerar min Thailandskusin...

"bäva månde all gammfönna".....


och ni som inte kan norrländska kan fundera över det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0