Mammatid

En härlig dag med mamma...



i ett höstligt vackert norrland



vi fyller på garnförrådet



Ringer runt till släkt och vänner så mor får prata.

Det blir lite ensamt ibland säger hon...




Till våra anhöriga som slummrar i mullen bäddar vi med ljung









Gott att fika på cafe kronan...



Här hemma har husse och Molly klyvt ved....

ja Molly har väl mest sparkat boll.

När jag kommer hem plockar jag in lite av den blomsterprakt som är kvar så vi kan njuta av den






I sommar fick jag av min morbror G jättefina tavlor..som är gamla gamla...





Dom har hängt i huset bakom berget där mamma bodde när hon var en liten liten flicka...

hon minns att hon låg och tittade på dom när hon var sjuk i scharlakansfeber...

Tack Gunnar och Inger för dom....kära värda mycket för mig








Kommentarer
Postat av: Anita

Men vilken present Britt.



Jag har saknat din pyrobritt blogg sååååå.



och nu får man två bloggar att läsa hos dig....min höst är räddad



2011-09-15 @ 19:27:27
Postat av: paula i pörtet

O va fina tavlor, förstår att ett barn kan fascineras mycket av allt som finns i de motiven!

Hoppas du har det gudagott däruppe!

Kram

2011-09-15 @ 19:37:40
URL: http://paulaz.se
Postat av: helga

Jag lägger till den här adressen också. Så klart jag vill veta vad som händer på gården också. Mysigt att du pysslar om din mamma...

2011-09-16 @ 08:41:10
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Christer

Visst är det farmors föräldrar på fotot på väggen, eller är det farfars? Minns inte, man har ju aldrig sett dem i levande livet...

2011-09-16 @ 17:28:59
Postat av: Anonym

Jaa Christer det är det...FArmors mor och far..Brittasara och Olle

2011-09-16 @ 18:24:01
Postat av: Inger P

Roligt att du tyckte om tavlorna. Gunnar är glad att att du ville ha dem. Har du dem i Holmträsk eller i Stockholm? Kramar från oss genom

Inger

2011-09-16 @ 21:22:41
Postat av: britten

Tavlorna hänger här på gården ännu så länge....passar bra bredvid kortet på mor när hon var liten

2011-09-16 @ 22:06:42
Postat av: Inger

Ja vad fint det är med ljungen nu på hösten. Jättefina tavlor du fått, verkligen nostalgi kan jag ana. Härligt att ni inhandlat lite höstarbete till mor..fina garner.Hon är ju så duktig på att sticka..

Men blommorna Britten vet inte jag heller vad de heter, har kanske sett dem någon gång. Men blev nu nyfiken att ta reda på vad de heter..iaf någon gammaldags det syns...jättefina..kraftiga härliga stora buketter eftersom bladverken verkar så kraftiga. Hoppas ni fick trevligt nu idag...Kör sedan försiktigt på hemresan. Kramkramen..

2011-09-17 @ 18:28:50
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger

Såg nu i ditt förra inlägg, hänger inte med här i svängarna...

Men så fina bilder, och vilken fin dikt..så passande till bilderna,,såå fint med höstfärgerna..Fint med pappa i ett inlägg och mamma i det andra, du omtänksamma fina dotter....

kram

2011-09-17 @ 18:36:23
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: carolina

Nu får jag lägga till denna bloggen till dom jag läser....annars missar jag viktig information ;)



Kram//

2011-09-18 @ 14:05:02
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0